בוגי יעלון נגד התמיכה בנתניהו: "הימין הוא אידיאולוגיה לא אדם"

    אני מסתכל על התומכים העיוורים בראש-הממשלה, אלו שאינם שואלים שאלות, ולא יכול שלא לתהות: ממתי הפחד משתק את הערכים? עד כמה תשתק השררה את המחשבה? כיצד יתכן שנאמנות עיוורת מכרסמת ברחשי הלב? מתחת למתקפת האיומים הפתטית של חברי-כנסת מסוימים, יודעים רבים וטובים בתוככם ששמירה על שלטון החוק, על טוהר המידות, על ממלכתיות, ועל עליונות האינטרס הלאומי - חשובים יותר מכל אינטרס אישי של אדם בודד
    איתי גדסי 6 Comment on בוגי יעלון נגד התמיכה בנתניהו: "הימין הוא אידיאולוגיה לא אדם"

    שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון יצא היום נגד "התומכים העיוורים "בנתניהו בעידן החקירות ואמר כי "הימין הוא אידאולוגיה, לא אדם. הליכוד היא תנועה, לא העומד בראשה. זו מלחמה על דמותו של הימין ודמותה של הנהגתו

    בימים טובים יותר
    אני מסתכל על התומכים העיוורים בראש-הממשלה, אלו שאינם שואלים שאלות, ולא יכול שלא לתהות: ממתי הפחד משתק את הערכים? עד כמה תשתק השררה את המחשבה? כיצד יתכן שנאמנות עיוורת מכרסמת ברחשי הלב? מתחת למתקפת האיומים הפתטית של חברי-כנסת מסוימים, יודעים רבים וטובים בתוככם ששמירה על שלטון החוק, על טוהר המידות, על ממלכתיות, ועל עליונות האינטרס הלאומי - חשובים יותר מכל אינטרס אישי של אדם בודד
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון פנה היום בפוסט למצביעי הליכוד, ובעיקר לתומכי נתניהו. את הפוסט הפנה יעלון ל"כל מי שדרך הימין ותנועת הליכוד חשובים לו – הדברים נכתבים מדם לבי, מתוך חרדה אמיתית לדמותנו ולעתידנו".

    "תנועת הליכוד היא תנועה ערכית. היא בית אידאולוגי וחברתי עבור חלק ניכר ומכריע בחברה הישראלית. חבריה ציונים גאים, ופטריוטים אמיתיים, שטובת המדינה לנגד עיניהם. בעיני רבים, החברות בליכוד היא הסיבה לכך שהרגישו שייכים ומחוברים לפרויקט הציוני.

    יעלון כתב כי "תנועת הליכוד, כמו החברה הישראלית, ידעה ימים יפים יותר. פרשות שחיתות צצות לבלי הכר. חלקן עוסקות ונוגעות בהנהגה באופן ישיר. חלקן בסביבתה. כולן עדיין נחקרות ויובילו לאן שיובילו, אבל לכם, וגם לי, אין ספק: בראייה ציבורית, מדובר בכשל שיטתי-ערכי קריטי שאינו מאפשר עוד המשכיות לכהונת ראש-הממשלה. עם אחת הפרשות יש לי היכרות אישית טובה. טובה מדי, לצערי. איך שלא נסובב זאת; ולא משנה מאיזה צד של הכביש תעמדו בהפגנות במוצאי-שבת – מסביבת ההנהגה עולים ניחוחות בעייתיים מאוד. ציבורית וערכית, הם מכתימים את מפלגת הליכוד כולה. הם משחירים את פניהם של מצביעי הליכוד על לא עוול בכפם. הם מעוררים בושה, עלבון וצער בקרב מדינה שלמה.

    "אבל משהו מעניין קורה בעת האחרונה. עמוק בפנים, אתם מתעוררים, אתם מבינים, אתם מתפכחים. גם אתם – חברי ומצביעי הליכוד.

    "מנחם בגין ז"ל הקים את הליכוד על בסיס שלושה יסודות – חירות היחיד, תיקון החברה ועליונות המשפט. חלק ניכר מכם, חברי ומצביעי הליכוד, חיים על-פי העקרונות הללו יום-יום. כמות התומכים הדלה בראש-הממשלה בהפגנות התמיכה המאורגנות על-ידי פוליטיקאים, כמו גם שתיקתם של בכירי המפלגה – היא ההוכחה לכך שהגיעו מים עד נפש, גם בבית פנימה.

    "אני מסתכל על התומכים העיוורים בראש-הממשלה, אלו שאינם שואלים שאלות, ולא יכול שלא לתהות: ממתי הפחד משתק את הערכים? עד כמה תשתק השררה את המחשבה? כיצד יתכן שנאמנות עיוורת מכרסמת ברחשי הלב? מתחת למתקפת האיומים הפתטית של חברי-כנסת מסוימים, יודעים רבים וטובים בתוככם ששמירה על שלטון החוק, על טוהר המידות, על ממלכתיות, ועל עליונות האינטרס הלאומי – חשובים יותר מכל אינטרס אישי של אדם בודד. אלו יסודות שלא ניתן לוותר עליהם. לא ירחק היום בו הנוכחות הדלה בהפגנות התמיכה בראש-הממשלה תתורגם למחאה בקלפי.

    "לציבור הליכודי, בדיוק כמו לשאר הציבור בישראל, מגיעה הנהגה ישרה ונאמנה לעם ולמדינה. הנהגה שאין על מה לחקור אותה!

    "מהסיבה הזו עזבתי. הנהגת הליכוד לקחה את התנועה, יחד עם חבריה הטובים, למחוזות שאסור היה להגיע אליהם. לו מנחם בגין ז״ל היה רואה מה קורה בה היום, הוא היה מבכה את התנועה. את מאבקי שלי לתיקון החברה הישראלית והנהגתה הלאומית, אוביל רק ממקום בו ניתן לעשות כך. ממקום שלא רק מתהדר בשם התנועה, אלא בערכים הלאומיים-ליברליים שהיא מקדמת. עם הנהגת הליכוד הנוכחית – שבינה לבין ערכי התנועה המקוריים אין דבר – זה בלתי אפשרי, בעת הזו.

    "היום אני רוצה לומר לחברי הליכוד – אל תשכחו מי אתם ומה אתם. זיכרו והראו שאתם חברים בתנועה אידאולוגית-חברתית, בעלת ערכים – לא תנועה של אדם אחד. תנועה של רעיון. כוחכם, מאז ומתמיד, היה בלחימה למען האמת, החוק והצדק. בדברי הימים של ההיסטוריה, תרצו להיזכר כמי שהגנו על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית. לא כמי שנתנו לשליחיהם בכנסת ישראל להמיט חרפה על מדינה שלמה מתוך נאמנות אוטומטית למנהיג שסטה מן הדרך; לא כמי שהתחבאו מאחורי חזקת החפות בזמן שידעו, עמוק בפנים, שהכל כבר רקוב.

    "מדינת ישראל חשובה לנו וחשובה מכולנו. למענה ולמען הבטחת קיומה כמדינה חזקה, כמדינת חוק, כמדינה דמוקרטית, וכבית הלאומי היחיד שלנו, נדרש מכם כעת אומץ לאומי ושכל ישר. יש לכם את כל אלה. אני יודע שעוד לא אבדה תקוות כולנו" חתם יעלון.

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      לעזוב מפלגה כי העיפו אותך מהתפקיד ואז לדבר נגד ראש הממשלה ולומר שהוא לא ימין זה קצת מצחיק וזה הדבר הכי רחוק מאידאולגיה

    2. 5

      חה חה חה מי שמדבר .. אידאולוגיית נחמדות למחבלים … מי שנותן יד לאכזרים מתאכזר לבני ישראל הרחמנים …

    3. 4

      בוגי הביתה לישון

    4. 3

      צריך לדעת להעריך את נתניהו

    5. 2

      אוי בוגי בוגונוש אנחנו יודעים שעכשיו קשה לך אבל לא כל מה שאתה חושב צריך לכתוב יש דברים שלא אומרים זה בדיוק כמו שאתה לא אומר שאתה אוהב את פלסטין הכבושה איך אומרים בוגי להתקלח ולישון

    6. 1

      האלילות של נתניהו בציבור החרדי היא נגע שזקוק לביעור מיידי, זה שנתניהו היה להגנתו של אלאור עזריה לא הופך את בוגי לשמאלן בזה שדיבר אמת שהתקבלה לאחר מכן גם בבית המשפט